Managementul facultatii

 

 


              PLAN OPERAȚIONAL PENTRU ANUL 2008

o:p>

Activități

Termene

Responsabili

Resurse financiare (lei)

Orientarea spre excelență predării, cercetării și educației

Ocuparea posturilor vacante în regim de plata cu ora și cumul prin sistemul ofertei publice

septembrie

Decan, Șefi catedre

900.000 VP

Încurajarea contractelor de cercetare, dezvoltarea programelor CNCSIS de tip IDEI, a proiectelor de mobilitate a doctoranzilor,  a proiectelor de cercetare pentru tinerii doctoranzi, etc.

mai

Șefi catedre

150.000 CC

Continuarea conectării la o strategie curriculară națională și internațională, în vederea facilitării mobilității studenților și a cadrelor didactice

Permanent

Consiliul facultății

-

Continuarea cooperării cu universitățile străine, în vederea specializării cadrelor didactice proprii și a studenților; rezervarea unor serii de curs pentru profesorii invitați

permanent

Consiliul facultății, Coordonator Socrates

-

Evaluarea activității personalului didactic, inclusiv evaluarea profesorilor de către studenți

mai, decembrie

Prodecan

-

Participarea studenților la manifestări științifice studențești

mai, octombrie

Șefi catedre

3.000 VP

Implicarea unor cadre didactice în diverse comisii și organizații naționale cu caracter didactic și de cercetare

permanent

Facultate

-

Organizarea de simpozioane și manifestări științifice cu ocazia Zilelor Universității

octombrie

Șefi catedre

5.000 VP

Oferirea unui cadru prin care personalul didactic să valorifice mijloacele multimedia în procesele de predare-învățare, care să ofere studenților posibilitatea continuării procesului de învățare individuală;

permanent

Facultate

-

Recunoașterea și încurajarea de noi domenii de cercetare, îndeosebi a celor interdisciplinare și bazate pe colaborare; constituirea de colective de cercetare, în care vor fi cooptați și cei mai buni studenți

permanent

Facultate

-

Exploatarea și dezvoltarea experienței dobândite prin programele Tempus, Leonardo în utilizarea mijloacelor multimedia, pentru crearea de programe de studiu și de învățare a limbilor străine

permanent

Facultate

-

Recunoașterea centrelor de excelență existente în facultate

mai

Cancelar, Șefi catedre, DFC

16.000 VP

Dotarea sălilor din componența Laboratorului lingvistic cu tehnică modernă de predare (laptop, videoproiector, ecran de proiecție)

aprilie

Facultate, BID

30.000 VP

Diversificarea programelor universitare în vederea satisfacerii noilor cerințe ale învățământului și adaptarea la standardele europene

Aplicarea generalizată a ECTS

permanent

Șefi catedre

-

Organizarea învățământului postuniversitar de studii specializate, prin continuarea specializărilor existente și propunerea unora noi care să fie adecvate necesarului de specialiști pe piața muncii și în raport cu experiența didactică a profesorilor

ianuarie

Consiliul facultății

8.000 VP

Extinderea pregătirii prin doctorat cu frecvență ca sursă de recrutare a personalului didactic și de cercetare științifică

octombrie

Consiliul facultății

-

Selecționarea celor mai buni absolvenți, pentru continuarea perfecționării profesionale prin doctorat, și oprirea lor la catedre

septembrie

Consiliul facultății

-

Participarea la Salonul ofertei academice, organizat de către CIPO

mai, iunie

Facultate

500 VP

Promovarea științei și culturii în spiritul valorii democrației, libertății academice și deschiderii spre integrare în comunitatea internațională, cu respectarea identității naționale

Organizarea Cursurilor de vară internaționale "România - limbă, cultură și civilizație"

iulie

Director Curs vară

70.000 MEdC

Organizarea Colocviului Național Studențesc "Mihai Eminescu"

mai

Prodecan

8.000 MEdC

Îmbunătățirea sistemului de organizare și de administrare a resurselor universității, în acord cu principiile managementului calității totale (TQM), în vederea creșterii eficienței procesului didactic și de cercetare științifică

Elaborarea bugetelor de venituri și cheltuieli pentru Facultate; întocmirea bugetului pe catedre

noiembrie

ASF

-

Amenajarea cu mobilier nou a sălilor de curs și seminar din spațiile supuse în prezent reconsolidării (sala Dima, sala Ivănescu, Amfiteatrele III.11, III.12, sala de curs III.15+ spațiile catedrelor și cabinetelor)

august

Facultate, BI, SGP

250.000 VP

Completarea echipării laboratoarelor cu calculatoare, videoproiectoare, televizoare, camere video etc. și efectuarea de upgrade la calculatoarele existente în laboratoarele Multimedia și Jurnalistică.

lunar

ASF, directori de  grant

15.000 VP și 16.000 CC

Organizarea sistemului informatic intern prin construirea unei rețele, realizarea paginii web a facultății pentru prezentarea ofertei educaționale și a principalelor manifestări științifice organizate

iunie

Prodecan, analist programator

2.000 VP

Conceperea și editarea de broșuri și pliante de admitere în anul I și I master, inclusiv pentru participarea la Salonul ofertei academice

martie, aprilie

Prodecan

1.800 VP

Optimizarea planurilor de învățământ în concordanță cu sistemul de finanțare pe număr de studenți echivalenți

anual

Decan, Prodecan, Șefi catedre

-

Dezvoltarea rețelei eSIMS pentru a oferi studenților posibilitatea informării permanente asupra situației lor școlare; implementarea noii aplicații software care va gestiona școlarizarea pentru studenții Bologna

permanent

Analist programator, Informatizare

-

Folosirea mijloacelor electronice pentru ușurarea consultării materialelor bibliografice existente sub forma fondului de carte disponibil în biblioteca facultății

aprilie

Decan, BI,           BCU Litere

15.000 VP

  Notă:

ASF -  Administrator șef de facultate                                                                                                                                              VP - venituri proprii (alocații și veniturile instituției)

BI - Birou Investiții                                                                                                                                                                          CC - contracte de cercetare

BID - Birou Investiții - Dotări                                                                                                                                                          S - sponsorizări

CIPO - Centrul de Informare, Plasament și Orientare în Carieră                                                                                                     Tp - taxe de participare

DFC - Director Financiar - Contabil

DGA - Director General Administrativ

SGP - Serviciul Gestiunea Patrimoniului

 

 

 

 

 

 ENGLISH ROMANIAN 
E-noutati (9)
Harta site
Link-uri
[Misiune și scurt istoric] [Management] [Catedre] [Specializări] [Planuri invatamant] [Studenti] [Cazare] [Admitere] [Centrul de Limbi Straine] [Contracte de cercetare] [Burse POSTDOC]

FACULTATEA DE LITERE
B-dul Carol I, Nr. 11,
700506, Iași, ROMÂNIA
Iasi, RO-700506 Romania
Tel: +40 (232) 201052
Fax: +40 (232) 201152
E-mail: letters@uaic.ro
Facultatea de Litere, Iasi, Romania